Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Ελληνική Μυθολογία - Κοσμογονία!


Ο μύθος της Κοσμογονίας
Πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος

Ο μύθος της Κοσμογονίας είναι ιστορία με την οποία περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου και των ανθρώπων. Κάθε πολιτισμός έχει τον δικό του κοσμογονικό μύθο και μέσα από αυτόν φαίνεται η αντίληψη του εκάστοτε πολιτισμού για τον κόσμο και το περιβάλλον στο οποίο ζει. Επίσης, μέσα από τον κοσμογονικό μύθο κάθε πολιτισμού γίνονται αντιληπτές και οι βασικές του προτεραιότητες.

Σε αυτή την ανάρτηση, μιλάμε για την κοσμογονία της ελληνικής μυθολογίας. 


Σύμφωνα με τον Ησίοδο, αρχικά υπήρχε το Χάος κι ο Έρως. 
Έπειτα δημιουργήθηκε η Γη. 
Ο Έρως είναι η δύναμη που ωθεί τους άλλους να γεννούν, αλλά ο ίδιος δε γεννά ποτέ. 
Το Χάος γέννησε το Έρεβος και τη Νύχτα. 
Το Έρεβος και η Νύχτα γέννησαν την Ημέρα και τον Αιθέρα. 
Η Γη με τη σειρά της γέννησε τον Ουρανό, τα Όρη και τον Πόντο(θάλασσα). 
Η Γαία=Γη γέννησε πολλά παιδιά τόσο με τον Ουρανό, όσο και με τον Πόντο.




8 σχόλια:

Giannis Pit. είπε...

Χαίρομαι ιδιαίτερα πάρα πολύ για τη σημερινή σου ανάρτηση Ειρήνη.
Έχω διαβάσει πολλές φορές την "Κοσμογονία" του Ησίοδου και πραγματικά το ταξίδι είναι μαγικό και ανεπανάληπτο. Ένα έργο ανεκτίμητης αξίας σε όλα τα επίπεδα.
Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για την παρουσίαση του θέματος. Την καλησπέρα μου.

ANNA FLO είπε...

Αγαπώ τη μυθολογία-μυθιστορία και η ''Κοσμογονία'' του Ησίοδου είναι μαγική. Να σκέφτεσαι όσα πίστευαν τότε ότι ο Έρως και το Χάος ήταν τα μόνα που υπήρχαν...είναι ανεπανάληπτες απόψεις-αντιλήψεις.
Μου άρεσε πολύ το θέμα σου σήμερα Πάω να δω το βίντεο
Καλό μήνα αύριο

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Όμορφα μας τα είπες όπως ακριβώς τα λέει και ο Ησίοδος. Άσε με εμένα να μου αρέσει πιο πολύ ιστορία των 7 ημερών. Το βίντεο το είδα είναι υπέροχο .Λατρεύω πάντως την μυθολογία.

syros2js είπε...

Από τις πλέον αγαπημένες μου θεματολογίες!
Ειλικρινά, υπέροχη η ιδέα σου γι' αυτή την ανάρτηση!
Πάντα η μυθολογία μπορεί να με ταξιδέψει και να ιντριγκάρει!
;-)
ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά! Καλό βραδάκι!

Paraskevi Lamprini M. είπε...

θαυμάσια η σκέψη των Αρχαίων... πάντα πήγαινε μπροστά...

καληνύχτα, φίλη...

Maria είπε...

Σου εύχομαι γλυκιά μου,να περάσεις έναν όμορφο,δημιουργικό κι ευλογημένο μήνα!!!
Φιλάκια!!!

Mia είπε...

Εξαιρετικά ενδιαφέρον!!!!!!! Καλό μήνα, φίλη μου.

Κική Κωνσταντίνου είπε...

καλησπερα γλυκια μου φιλη
πολυ ενδιαφερουσα αναρτηση

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...