Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019

Ο Μινιμαλισμός στη ζωή μου!


     Ανακάλυψα τον μινιμαλισμό τυχαία, μέσα από βίντεο που παρακολουθώ στο youtube. Μπορεί τηλεόραση να μη βλέπω, αλλά υπάρχουν κανάλια στο youtube, που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά μου και τα ακολουθώ. Κάποια από τα κανάλια αυτά σχετίζονται με τον μινιμαλισμό, τον οποίο ακολουθώ συνειδητά εδώ και λίγους μήνες σε διάφορους τομείς της ζωής μου. 

     Σίγουρα, θα μπορούσα να πω πως υπήρξα μινιμαλίστρια σε όλη μου τη ζωή, χωρίς να το καταλάβω. Το ίδιο ισχύει και για τον άντρα μου. Ποτέ δεν ενθουσιαστήκαμε ιδιαίτερα με υλικά αγαθά, εκτός κι αν έδιναν αξία με οποιοδήποτε τρόπο στη ζωή μας. Για παράδειγμα, ενθουσιαστήκαμε πολύ με τη κούνια του μωρού μας, το δωμάτιο του, το καρότσι του κλπ, αλλά ποτέ δεν δείξαμε προτίμηση σε συγκεκριμένη μάρκα κινητού, ρούχων κλπ. Μας αρκεί ένα κινητό που να μας προσφέρει ότι χρειαζόμαστε, ένα ρούχο κι ένα ζευγάρι παπούτσια που καλύπτει τις ανάγκες μας. 


Αποτελεί αρχή του μινιμαλισμού το να κρατάμε στη ζωή μας μόνο τα πράγματα που της δίνουν αξία και συμβάλλουν στην ευτυχία μας. Αυτό όμως δεν ισχύει μόνο για τα υλικά αγαθά. Εφαρμόζοντας τον μινιμαλισμό, μαθαίνεις να αποσυμφορίζεις τη ζωή σου από ανθρώπους, συμπεριφορές και καταστάσεις, που είναι αρνητικές ή ακόμη και τοξικές για σένα.

Ο μινιμαλισμός έχει να κάνει  αρχικά με την οργάνωση του χώρου μας  με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρει στη ψυχή χαρά, περιορίζοντας το άγχος και τον εκνευρισμό που προκαλείται στην οικογένεια από την ύπαρξη πλήθους άχρηστων πραγμάτων. "Less is More" είναι το μότο του μινιμαλισμού και στόχος είναι να γεμίζουμε τη ζωή μας ο καθένας με νέες εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά. Έτσι, καταλήγουμε να απολαμβάνουμε περισσότερο και τα υλικά αγαθά που έχουμε και μας δίνουν χαρά.

Αν κι εφαρμόζω μεθόδους του μινιμαλισμού για λίγο καιρό, νιώθω τη ζωή μου να έχει βελτιωθεί. Το βασικό μου πρόβλημα είναι πάντα το άγχος, που προέρχεται από την ανάγκη μου να έχω τα πάντα υπό έλεγχο. Μέσα από τις αρχές και μεθόδους του μινιμαλισμού, έχω κατορθώσει να διώξω από τη ζωή μου αρκετά από εκείνα που με άγχωναν και με εμπόδιζαν να χαρώ όσα έχουν πραγματική αξία για μένα. Έχω όμως πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μου για να πετύχω τον στόχο μου στον μέγιστο βαθμό. Αυτό με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενη και απολαμβάνω το ταξίδι.

Τέλος, με αυτή την ανάρτηση κάνω την αρχή για ένα νέο θέμα στο ιστολόγιό μου. Πρόκειται για ένα θέμα που με εκφράζει απόλυτα κι αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ζωής και της εξέλιξής μου.

Τα σχόλιά σας μου δίνουν χαρά! 
Ποιά είναι η δική σας γνώμη για τον μινιμαλισμό;
     

8 σχόλια:

Giannis Pit. είπε...

Χαίρομαι Ειρήνη μου που με τον σύντροφό σου, βιώνετε μαζί πράγματα και εμπειρίες ζωής. Είναι εξαιρετικό και δημιουργικό.
Έχω πει και παλιότερα ότι οι αξίες στη ζωή σου είναι εντυπωσιακά απλές, γόνιμες και δημιουργικές.
Ο Μινιμαλισμός είναι σοβαρή φιλοσοφία και τρόπος ζωής. Δεν είναι καθόλου εύκολος, κύρια στην εποχή μας. Απαιτεί μια διαφορετική φιλοσοφία. Προσπαθώ να την ακολουθώ αν και δεν είναι και τόσο εύκολο.
Πολύ καλά κάνεις και αναζητάς πηγές θεμάτων στο you tube, επιλέγοντας εσύ τι θα δεις και όχι τι θα σου πλασάρουν.
Μπράβο.
Καλή συνέχεια να ευχηθώ καλή μου φίλη.

Κυριακή στο σπίτι | Sunday at Home είπε...

Όπως ήδη ξέρεις και εγώ έχω αρχίσει να κάνω αρκετά βήματα πλέον προς το μινιμαλισμό συνειδητά. Πολύ χαίρομαι για αυτή τη νέα ενότητα στο blog και θα χαρώ να διαβάσω περισσότερα για τις σκέψεις σου.

Ariadni St. είπε...

Και εγω ειμαι οπαδος του μινιμαλισμου και φυσικα δεν βλέπω τηλεόραση!

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ είπε...

Αχ Ειρήνη μου πόσο σε καταλαβαίνω
να τα έχουμε όλα υπό έλεγχο
νομίζω καιρός να αλλάξουμε τρόπο σκέψης να χαλαρώσουμε να απολαμβάνουμε το κάθε τι τη κάθε στιγμή
και με το άλλο συμφωνώ και μεις έτσι έιμαστε δε μας νοιάζουν μάρκες κλπ
το απλό το βολικό που μας βολεύει εμάς που εμείς νοιωθουμε άνετα
δεν είμαστε της επίδειξης
χαίρομαι που έκαμες μια αρχή και νοιώθεις πιο καλά
οσο για τη τηλεόραση , εγώ βλέπω και πολλή μάλιστα , με χαλαρώνει με ξεκουράζει

Κική Κωνσταντίνου είπε...

υπεροχη αναρτηση!
και εγω μαζι σου!

Natassas blog tips είπε...

Συμφωνώ με τη μινιμαλιστική σου τάση

to e-periodiko mas είπε...

Απόλυτη ταύτιση Ειρήνη μου!! Με τις απόψεις και το κείμενό σου!
Μ' αρέσει ο μινιμαλισμός!! Όχι μόνο στο σπίτι, αλλά και στην εμφάνιση! Και μάλλον ταιριάζει και στην ιδιοσυγκρασία μου, αφού όταν καμιά φορά που υπερβάλλω με αντικείμενα στο χώρο, με κουράζουν γρήγορα και τα αφαιρώ για να "ισορροπήσω"!!
Ποτέ δεν κινήθηκα με βάση τη μάρκα για οποιοδήποτε αντικείμενο, αλλά με βάση την κάλυψη των αναγκών μου και της οικογένειά μου και πρέπει να σου πω, πως αυτό ήταν και η μεγαλύτερη ίσως αφορμή για να φτιάχνω πράγματα που μου χρειάζονται μόνη μου, όπως τα θέλω, όπως είναι οι ανάγκες μου!
Θεωρώ πως χρειάζεται σύμπνοια στο ζευγάρι για τέτοια θέματα και μπράβο σας, που την έχετε!
Σε φιλώ γλυκά, καλό Σαββατοκύριακο!
Μαρίνα

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Διαβαζα την λεξη μιμιμαλισμος Ειρηνη μου αλλα δεν ηξερα τι ηταν αυτη η αποψη...δεν το ειχα ψαξει καθολου..
Διαβαζοντας εδω τι αντιπροσωπευει να ηξερες ποσο συμφωνω και ποσο εχω παψει πια να ανησυχω για πραγματα που δεν αξιζουν να το κανω.. η ψυχικη ηρεμια πλεον και οσο λιγοτερα τοσο καλυτερα..παει να γινει και για μενα εδω και χρονια..το μότο μου.. η θετικη σκεψη και η αισιοδοξια με συνροφευουν απο παλια.. νιωθω πολύ καλυτερα μεσα μου....οσο το αγχος μας κυριαρχεί.τοσο πιο δυσκολη γινεται η ζωη μας..
Αν κοιταξεις γυρω σου θα το διαπιστωσεις..
Ευχομαι να τα καταφερεις...δεν ειναι δυσκολο να ασπαστεις αυτη την θεωρια.. μονο για καλο θα ειναι..και θα απολαμβανεις την ζωή οπως της αξιζει...γιατι ειναι μια και μοναδικη !!!
Να περνας ομορφα με οτι κανεις καλο Σαββατοκυριακο και καλο φθινοπωρο φιλακιαααα!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...