Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

Προετοιμασία σκύλου για την άφιξη του νεογέννητου στο σπίτι!


Δε ξέρω αν σας το έχω πει, αλλά εδώ και έξι χρόνια και κάτι έχω ένα σκυλάκι μέσα στο σπίτι, το οποίο είναι μόλις τριών κιλών. Η σχέση μας είναι τόσο καλή, που τη θεωρούμε το πρώτο μας παιδάκι. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου, είχαμε την απορία για το πώς θα αντιδρούσε το σκυλάκι μας κατά τον ερχομό του μωρού μας στο σπίτι. Άραγε θα το υποδεχόταν με χαρά, όπως έκανε με όλους τους κοντινούς συγγενείς στο παρελθόν, μιας και είχαν τη μυρωδιά μας ή θα ήταν λιγάκι επιθετικό -αρχικά- απέναντι στο μωρό, όπως συνηθίζει να κάνει με τους ξένους;

Αυτή η απορία ήταν που μας οδήγησε ώστε να ψάξουμε κάπως το θέμα και να λάβουμε τα μέτρα μας για το καλό όλων μας. Έτσι, ενώ ήμουν ακόμη έγκυος, άρχισα να βάζω ήχους από κλάμα μωρού που έβρισκα στο ίντερνετ, προκειμένου να εξοικειώνεται η μικρή μου σκυλίτσα με το κλάμα του μωρού. Παράλληλα, κρατούσα στην αγκαλιά μου μια κουβερτούλα κι έκανα πως κοίμιζα μωρό. Τη κουβερτούλα αυτή την είχα αρωματίσει με βρεφικό σαμπουάν που θα χρησιμοποιούσα αργότερα στο μωρό. Ανά διαστήματα, άφηνα τη σκυλίτσα μου να μυρίσει τη κουβερτούλα, κρατώντας τη με προσοχή για να καταλάβει ότι είναι κάτι σημαντικό.


Η κουβερτούλα ή πιο συγκεκριμένα το "κουκούλι" που είχα πλέξει όταν ήμουν έγκυος για το μωράκι μου και το χρησιμοποίησα  για την εκπαίδευση της σκυλίτσας μου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η αντίδραση της σε αυτό το πείραμα ήταν εξαιρετικά καλή, δηλαδή κουνούσε την ουρά της. Σε περίπτωση που προσπαθούσε να δαγκώσει τη κουβέρτα, τότε αυτό θα ήταν αρνητικό.

Όταν γέννησα και κατά την η διάρκεια της παραμονής μου στο μαιευτήριο, ο σύζυγος μου φρόντιζε να πηγαίνει στο σπίτι ένα φορεμένο ρουχαλάκι του μωρού, ώστε να το μυρίζει το σκυλάκι μας. Αυτό γινόταν πάντα με προσοχή, ώστε να μη δαγκώσει ή περάσει για παιχνίδι το ρούχο. Και σε αυτή τη περίπτωση, το σκυλάκι αντέδρασε με χαρά.

Τη μέρα που γυρίσαμε από το μαιευτήριο, πρώτα μπήκα εγώ στο σπίτι, ώστε να έχει το χρόνο το σκυλάκι μας να εκφράσει τη χαρά του σε εμένα που είχε να με δει μερικές μέρες. Αμέσως μετά, έφεραν μέσα στο σπίτι το νεογέννητο μας μέσα στο καρεκλάκι αυτοκινήτου. Αφήσαμε χρόνο στο σκυλάκι να μυρίσει το νέο μέλος της οικογένειας διακριτικά, από απόσταση αρχικά, πλησιάζοντας στη συνέχεια και με μέτρο.

Αυτό ήταν όλο! Η σκυλίτσα μας από τότε συμπεριφέρεται σαν φύλακας - μεγάλη αδερφή απέναντι στο μωρό μας κι είναι υπέροχη. Παρόλο που της έχουμε εμπιστοσύνη, δεν τις αφήνουμε ποτέ μόνες τους χωρίς επίβλεψη στον ίδιο χώρο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι φρόντισα ώστε η συμπεριφορά μου απέναντι στη σκυλίτσα μου να μην αλλάξει μετά τη γέννηση του μωρού.

Ευχαριστώ για τα όμορφα σχόλια σας!

8 σχόλια:

syros2js είπε...

Τί ωραία!!! Δεν νομίζω πως, αφού ασχολείστε τόσο πολύ με το σκυλάκι σας, θα της έβγαινε επιθετικότητα απέναντι στο μωράκι... Ίσως μια κάποια ζήλια, με την έννοια της στεναχώριας, αλλά ευτυχώς ούτε αυτό φαίνεται να συνέβη! Είναι υπέροχο το ότι μπήκατε στη διαδικασία να σκεφτείτε τέτοιους τρόπους προσαρμογής του...μεγάλου σας παιδιού στον ερχομό του νεότερου μέλους! Ειλικρινά, μπράβο σας! Δεν είναι δεδομένο... Άλλοι, χωρίς καν να το προσπαθήσουν, μπορεί να το είχαν αφήσει στο δρόμο...
Ανεβήκατε κι άλλο στην εκτίμησή μου!
;-)
***Μιας και αναφέρθηκες στο θέμα των κιλών, να σου πω πως η γάτα μου είναι 5,600! χαχα!
Καλό βραδάκι!
ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά σε εσάς και χαδάκια στην...πρωτότοκη!

Memaria είπε...

Πάρα πολύ χρήσιμες οδηγίες για όσους αποκτήσουν μωρό έχοντας ήδη ένα σκυλάκι!
Μόνο καλό μπορεί να βγει από τη συνύπαρξη παιδιού σκυλιού!
Φιλιά πολλά!

Μαρία Γ. είπε...

Σα να προετοιμάζεις το μεγάλο αδελφάκι για τον ερχομό του μωρού. Τα ζώα περνούν κι αυτά τα ίδια στάδια ανάπτυξης με τα παιδιά.
Μπράβο σας που μπήκατε στη διαδικασία να το ψάξετε και να ασχοληθείτε. Φαίνεται πως είστε άνθρωποι με πολιτισμό. Άλλοι στη θέση σας ή θα έδιωχναν το σκυλάκι από το σπίτι ή θα το απομόνωναν από το παιδί.Δυστυχώς συμβαίνουν και αυτά.
Καλημέρα :)

Giannis Pit. είπε...

Ειλικρινά καλή μου φίλη θαύμασα την ωριμότητα με την οποία προετοιμάσατε και οργανώσατε αυτήν την αλλαγή στη ζωή σας με την επερχόμενη συνάντησης της σκυλίτσας με το αγγελούδι σας.
Αποτελεί παράδειγμα για όλους μας αυτή σας η υπευθυνότητα και θεωρώ ότι η σημερινή σου ανάρτηση αποτελεί ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ οδηγιών για όλους που θα αντιμετωπίσουν ένα τέτοιο τυχόν θέμα.
Μπράβο ειλικρινά και το λέω με ΘΑΥΜΑΣΜΟ !!!!
Έχοντας να κάνω με ένα ΖΕΥΓΑΡΙ θαυμάσιων και υπεύθυνων ανθρώπων.
Να είστε καλά.

Μαρία Πλατάκη είπε...

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ!!!

nikol είπε...

Καλή μου νέα μαμά συμπεριφερθήκατε άψογα με την σκυλίτσα σας και σας θαυμάζω απέραντα γι αυτό!!
Το μωρό και το σκυλάκι σας θα μεγαλώνουν παρέα , θα αγαπηθούν πολύ και το μωρό θα έχει πολλά ερεθίσματα !! Είστε υπέροχοι και οι δυο σας !!!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Τι ωραίες και χρήσιμες οι πληροφορίες που μας έδωσες!! Φιλάκια και καλή Κυριακή!

airis είπε...

Ω, πόσο έξυπνα φερθήκατε.
Αυτό δείχνει αμέριστη αγάπη για το ζωάκι σας!
Μπράβο σας!
Πολλά φιλιά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...