Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Φυσικό αρωματικό ντουλάπας!

Αισίως μπήκαμε στο Φθινόπωρο, εποχή που όλα τα σπίτια λίγο πολύ  βρίσκονται σε ... ανασυγκρότηση, αφού συνήθως γίνονται οι γενικές καθαριότητες, η τακτοποίηση και οργάνωση της ντουλάπας, των συρταριών κλπ. Συντομα, τα καλοκαιρινά ρούχα θα δώσουν τη θέση τους στα χειμωνιάτικα και τα πρώτα θα πρέπει να αποθηκευθούν επιμελώς, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ξανά του χρόνου.

Τώρα είναι, λοιπόν, που θα μας απασχολήσει η πρόληψη σε ζητήματα όπως η υγρασία, ο σκόρος, η ανεπιθύμητη μυρωδιά της κλεισούρας στις ντουλάπες και τα συρτάρια μας. Αντί να καταφεύγουμε σε χημικά προϊόντα, ξοδεύοντας κιόλας χρήματα χωρίς να χρειάζεται, μπορούμε πανεύκολα να δημιουργήσουμε τα δικά μας αρωματικά ντουλάπας και συρταριών.


Κάτι που χρησιμοποιώ προσωπικά κατά κόρον και είμαι απόλυτα ευχαριστημένη, είναι κομματάκια από οποιοδήποτε αρωματικό σαπούνι μέσα σε τούλι. Έχω φτιάξει πολλά τέτοια και τα έχω κρεμάσει ή απλά αφήσει στις κρεμάστρες, τα ράφια και τα συρτάρια. Τα ρούχα έχουν πάντα μια αίσθηση φρεσκάδας. 
Στα συρτάρια του μωρού μου έχω βάλει βαμβάκι εμποτισμένο με το αφρόλουτρο της μπέμπας, τοποθετημένο μέσα σε τούλι.

Πώς θα αντιμετωπίσουμε όμως τον σκόρο; Είναι γνωστό ότι έντονη αντισκωριακή δράση έχει η λεβάντα. Οπότε, μπορείτε να βάλετε σε πουγκιά αποξηραμένη λεβάντα, δεντρολίβανο και ροδοπέταλα και το σκωροαπωθητικό σας είναι έτοιμο. Επίσης, ο δυόσμος, η μέντα, ο βασιλικός και το θυμάρι φαίνεται να κάνουν την ίδια δουλειά.



Προσωπικά, προτιμώ τη χρήση μπαχαρικών για την απώθηση του σκόρου. Μπορείτε να βάλετε καρφάκια από γαρύφαλλο στις τσέπες από τα παλτά, τα παντελόνια ή ανάμεσα στα ρούχα. Οι κόκκοι πιπεριού μέσα σε νάιλον κάλτσα είναι εξίσου αποτελεσματικοί. Οι ξύλινες κρεμάστρες είναι ιδιαίτερα αντιπαθητικές στους σκόρους, οπότε προτιμήστε τες.


Ας δούμε τώρα τι μπορούμε να κάνουμε για να αποτρέψουμε την εμφάνιση υγρασίας στη ντουλάπα μας. Προσωπικά, έχω βάλει κόκκους ρυζιού σε ένα γυάλινο δοχείο που το καπάκι του έχει τρύπες (αλατιέρα) κι έχω ρίξει σταγόνες από το αγαπημένο μου άρωμα. Μπορείτε όμως να προσθέσετε κομματάκια από σαπούνι ή ροδοπέταλα. Ακόμη, μια καλή ιδέα είναι να τα βάλετε σε τούλι ή καλαθάκι.

Εσείς εφαρμόζετε κάποιο από τα παραπάνω; 



7 σχόλια:

DIMI είπε...

Καλημερα Ειρήνη μου!
Πολυ χρήσιμες οι πληροφορίες σου!
Εχω δυόσμο και βασιλικο!Θα φτιάξω πουγκάκια για προστασία απο τον σκόρο!Καλο ΣΚ!Φιλάκια!

syros2js είπε...

A, δικιά μου είσαι εσύ!
Κάνουμε τα ίδια πράγματα μόνο που τώρα θα μπω στη διαδικασία ανοιχτού πολέμου και με την υγρασία στην ντουλάπα με το tip σου! Και όταν λέω τώρα, εννοώ ΤΩΡΑ! Πάω! Να 'σαι καλά!
Καλό Σαββατοκύριακο! ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

Μαρία Έλενα είπε...

Πολύ όμορφες οι πληροφορίες σου.
Φιλάκια ...

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Εξαιρετικές και εφαρμόσιμες οι ιδέες σου και αρωματικώτατες παμε λοιπόν για τον πόλεμο που λεει και η Συριανη μας απο πανω με οικολογικα μέσα..μπραβο!!
Να περνας όμορφα Ειρήνη μου φιλακιααα !!

Νίκη είπε...

Πολύ χρησιμες συμβουλές και πάνω στην ώρα που αλλάζουμε τα ρούχα στις ντουλάπες!
Θα τα δοκιμάσω, γιατί ως τώρα μονο τη λεβάντα χρησιμοποιούσα.

Τριανταφυλλένια είπε...

Πολύ ωραίες οι ιδέες που μας δίνεις!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Καλημέρα! Πολύ ωραία η ιδέα με το ρύζι. Για το σκόρο κι εγώ χρησιμοποιώ τη λεβάντα. Καλή σου συνέχεια.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...