Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

Το μεγαλείο του χορού!

Όταν ακόμη πήγαινα στο νηπιαγωγείο, οι γονείς μου με έστειλαν να μάθω μπαλέτο για δυο χρόνια. Με το που άρχισα να πηγαίνω στο δημοτικό σχολείο, ξεκίνησα μαθήματα παραδοσιακού χορού, κάτι που εξακολουθώ να κάνω μέχρι και σήμερα, έχοντας κάνει μερικά μόνο διαλείμματα σε ολόκληρη τη ζωή μου. Δε θα μπορούσα, λοιπόν, στο ιστολόγιο μου να παραλείψω θέμα σχετικά με τον παραδοσιακό χορό, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ίσως να συμπεριλάβω παραδοσιακούς χορούς άλλων χωρών.

Αρχικά, ας δούμε τι είναι ο χορός. Χορός είναι η ρυθμική κίνηση, η ενστικτώδης αντίδραση που εξελίχθηκε μέσα από διάφορες πολιτισμικές επιρροές. Μέσα από αυτόν, ο άνθρωπος εκφράζει τα συναισθήματα του. Ο χορός είναι προϊόν του πολιτισμού κάθε λαού και γι'αυτό λαοί με υψηλό πνευματικό επίπεδο έχουν μεγάλη ποικιλία χορών.

Πηγή: thedanceclub.gr

Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός ήταν δώρο των θεών στους ανθρώπους για να ξεχνούν τις σκοτούρες τους. Μέσα στους αιώνες, επινοήθηκαν διάφορα είδη χορών, όπως θρησκευτικοί, πολεμικοί, γυμναστικοί και άλλοι. Επίσης, χρησιμοποιούσαν τον χορό ως μέσο εκπαίδευσης των νέων, ακόμη και ως έκφραση της θρησκευτικής τους λατρείας, ως τέχνη στο θέατρο και ως μέσο εμψύχωσης πριν πάνε στον πόλεμο. Δε παρέλειπαν να χορεύουν σε συμπόσια, γάμους, ακόμη και στον θάνατο με θρήνους.

Πηγή: enroi.gr
Στην Ελλάδα έχουμε πάρα πολλούς παραδοσιακούς χορούς, καθώς και μεγάλη ποικιλία σε αυτούς. Έτσι, οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες, είτε ανάλογα με τον τρόπο που χορεύονται (κυκλικοί, αντικριστοί κλπ), είτε ανά περιοχή (νησιωτικοί, ηπειρωτικοί κλπ), είτε ανάλογα με το φύλο (αντρικοί, γυναικείοι, μικτοί) και άλλα. Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τον χορό τόσο σημαντικό, που είχαν ορίσει ακόμη και προστάτιδα γι' αυτόν. Η μούσα Τερψιχόρη απολαμβάνει αυτόν τον ρόλο. 

Κλείνοντας, ας σημειώσουμε πως όταν μαθαίνουμε παραδοσιακούς χορούς, ουσιαστικά μαθαίνουμε τον τρόπο ζωής των προγόνων μας, τον πολιτισμό μας.

Ελπίζω να σας αρέσει το νέο θέμα μου!

7 σχόλια:

Giannis Pit. είπε...

Όλα σου αυτά τα θέματα αγαπητή φίλη έχουν ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον καθώς μας δίνουν μια σειρά πράγματα.
Πολλές καλησπέρες.

Woman in Blogs είπε...

Ο χορός είναι και έκφραση και επικοινωνία.
Καλησπέρα!

syros2js είπε...

Λόγω δουλειάς έχω μάθει πράγματα για τους χορούς (Ελληνικούς και μη) αλλά δηλώνω υπεύθυνα πως δεν χορεύω ποτέ, πουθενά και για κανέναν λόγο! χαχα!
ΣΣΣΜΟΥΤΣ, κορίτσι μου!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Ο χορός είναι εκφραση οπως λεει και η Αλεξανδρα απο πανω ..και ποιος λικνίζετεαι οταν ακουει ενα τραγουδι.. ακομη και εκεινοι που δεν ξερουν να χορευουν..με τον ηχο της μουσικής..(αυτα τα δυο ειναι αλληλενδετα ) νιωθουν το σωμα τους να κουνιεται ριθμικα..
Πω..πω τι μου θύμησες και εγω μικρή μου αρεσαι να χορευω μπαλετο.. αλλα τοτε ουτε λογος για σχολες και διαφορα..Ο χορός ειναι χαρα.. !!!
Να περνας ομορφα χορευοντας.. φιλακιααα!!

DIMI είπε...

Καλημερα Ειρήνη! Ωραια θέμα!Μου αρέσει πολυ ο χορός,περισσότερο οι παραδοσιακοί χοροί!
Η μικρή μας πάει μπαλέτο και Ζουμπα,και ο μικρός μου εγγονός σε παραδοσιακούς χορούς!
Καλη συνέχεια!! Φιλιά!

Μαρία Γ. είπε...

Ο χορός είναι μεγάλη υπόθεση για την ψυχοσωματική ανάπτυξη του ανθρώπου.
Ο ρυθμός είναι μέσα στο dna μας και από παιδιά τον ακολουθούμε.
Σοφό, να σε στείλουν μικρή στο χορό οι γονείς σου και πάνσοφο που εσύ δεν σταμάτησες αλλά συμμετέχεις στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.
Είμαι σίγουρη πως το ίδιο θα κάνεις και με την μικρή σου :)
Nα της δώσεις ένα φιλάκι από μένα παρακαλώ :)
Πολλά φιλιά και στις δυο σας Ειρήνη μου!
Καλημέρα!

nikol είπε...

Είναι υπέροχο το θέμα σου με πολλές και διαφορετικές προεκτάσεις !! Να σου πω ότι αγαπώ πολύ το χορό και μεγαλωμένη στην Βενεζουέλα από μικρή έμαθα όλους τους παραδοσιακούς χορούς πρώτα γιατί στο σχολείο είχαμε μια φορά την εβδομάδα χορό !! Αργότερα έμαθα και πολλούς λάτιν χορούς !! Εδώ στην Ελλάδα δεν έχω καταφέρει ακόμα να μάθω κανέναν χορό , κάθε φορά το αναβάλω γιατί νομίζω ότι είμαι μεγάλη για να μάθω!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...