Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Βαλίτσα Μαιευτηρίου!


Πολύ πριν γεννήσω, έψαξα και βρήκα πολλές λίστες στο ίντερνετ. Έκανα μια σούμα και έφτιαξα τη δική μου λίστα και τελικά πήρα μαζί μου έναν σωρό από πράγματα που δε χρειαζόμουν, ενώ άλλα που χρειαζόμουν δε τα είχα καν σκεφτεί. Είμαι της άποψης ότι καθεμιά μας είναι δυνατό να χρειάζεται διαφορετικά πράγματα ή διαφορετικό αριθμό από κάποιο αντικείμενο, ανάλογα με το πού θα γεννήσει και τι θα της παρέχουν εκεί, πόσο θα απέχει από το σπίτι της και αν θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό (όχι η ίδια φυσικά), καθώς και πόσες μέρες θα μείνει στο μαιευτήριο. Επιπλέον, έχει σημασία αν η μέλλουσα μανούλα θα θηλάσει το μωρό της ή όχι.


Το μόνο σίγουρο είναι ότι το μωράκι θα χρειαστεί αρκετά φορμάκια, φανελάκια και πανάκια αγκαλιάς ανεξαρτήτου εποχής. Μπορείτε να υπολογίσετε τουλάχιστον δυο αλλαξιές την ημέρα. Μερικά πανάκια ρεψίματος και μικρά πανάκια για την ώρα που τρώει με το μπιμπερό είναι άκρως απαραίτητα και θα σας συμβούλευα να πάρετε μαζί σας βραστήρα και 2 μικρά γυάλινα μπιμπερό ανεξάρτητα από το αν θα θηλάσετε ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστείτε κι επιθέματα στήθους. Προτιμήστε νυχτικό αντί πυτζάμας και καλό είναι να έχει κουμπιά για να μπορείτε να θηλάσετε το μωρό σας. Φυσικά, μη ξεχάσετε τα σουτιέν θηλασμού. 

Τα εσώρουχα μιας χρήσης δε τα χρειάστηκα καθόλου, αφού το αίμα που είχα ήταν ελάχιστο- όπως συμβαίνει πάντα στη περίοδό μου-, τα υποσέντονα πήγαν χαμένα (όχι απόλυτα, αφού θα τα χρησιμοποιήσω για να αλλάζω τη μπέμπα όταν θα είμαστε εκτός σπιτιού στο μέλλον), ενώ τα εσώρουχα που είχα αγοράσει, ήταν μεν μεγάλα, αλλά όχι τόσο όσο χρειαζόταν. Οπότε θυμηθείτε να πάρετε αρκετά μεγάλα εσώρουχα. Τις τρεις πρώτες μέρες χρησιμοποίησα σερβιέτες λοχείας, αργότερα όμως οι απλές σερβιέτες νυκτός μου ήταν αρκετές. Τα πράγματα όμως θα ήταν διαφορετικά αν είχα περισσότερο αίμα, αλλά αυτό δε μπορείς να το ξέρεις εκ των προτέρων.


Επίσης, για το μωράκι χρειάστηκα μπόλικες πάνες καλής ποιότητας, πετσέτες μπάνιου, ενώ για το μπανάκι του δε χρειάστηκε να ανησυχώ, αφού το είχαν αναλάβει κάθε πρωί οι μαίες. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρω ότι γέννησα σε δημόσιο μαιευτήριο. Σε καμία περίπτωση μη ξεχάσετε αποστειρωμένες γάζες, βαμβάκι και καθαρότατο οινόπνευμα (όχι λοσιόν οινοπνεύματος) από το φαρμακείο. Ένα μεγάλο μπουκάλι με αντισηπτικό χεριών ήταν απόλυτα χρήσιμο, αφού το χρησιμοποιούσαμε τόσο εμείς, όσο και οι επισκέπτες μας. 

Αν και κατά την αλλαγή της πάνας χρησιμοποιούσαμε κυρίως βαμβάκι και χλιαρό νερό, ποιοτικά μωρομάντηλα φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα για τον σκοπό αυτό. Φυσικά, δε θα μπορούσα να παραλείψω τα απολύτως χρήσιμα σελτεδάκια, αυτά που είναι βαμβακερά από τη μια μεριά και με μουσαμά από την άλλη για την αλλαγή της πάνας. Μια πικέ κουβερτούλα και μια φλις είναι άκρως απαραίτητες.

Οι σαλιάρες δε μου φάνηκαν καθόλου χρήσιμες για τόσο μικρό μωρό, γι αυτό καλύτερα να προτιμήσετε τα μικρά πανάκια όπως ανέφερα παραπάνω. Προαιρετικά, ίσως χρειαστείτε γαντάκια, σκουφάκι και καλτσάκια. Προσωπικά, αν και είχα πάρει, δε τα χρειάστηκα τελικά, γιατί το μωράκι μου ήταν πολύ μικρό και δε της έκαναν. Οπότε, έπρεπε να χρησιμοποιήσω βρεφικό νυχοκόπτη, επειδή γρατζουνούσε το πρόσωπό της. 


Τέλος, η μανούλα να μη ξεχάσει να πάρει ότι χρειάζεται για τη περιποίησή της, αλλά οπωσδήποτε να μην έχει βάψει τα νύχια της (των χεριών κυρίως) καθώς οι γιατροί πρέπει να βλέπουν το φυσικό χρώμα τους σε περίπτωση ανάγκης. Τουλάχιστον έτσι απαίτησαν από εμένα που έκανα καισαρική τομή. Τα τελευταία άκρως απαραίτητα που πρέπει να πάρετε μαζί σας είναι τα ρούχα της μαμάς για την έξοδό της από το μαιευτήριο, τα οποία πρέπει να είναι αυτά που φορούσε περίπου στον έκτο μήνα κυήσεως, καθώς και το καθισματάκι αυτοκινήτου του μωρού σας, χωρίς το οποίο δε μπορείτε να φύγετε από το μαιευτήριο.

Εσάς σας έβγαλε "ασπροπρόσωπη" η δική σας βαλίτσα μαιευτηρίου; 




5 σχόλια:

Μαρία Νικολάου είπε...

Αυτό που κατάλαβα από την δική μου εγκυμοσύνη είναι πως κάθε γυναίκα είναι διαφορετική και οι ανάγκες ποικίλουν. Επίσης το τι θα έχει η βαλίτσα παίζει ρόλο και το μαιευτήριο.
Εγώ αν και γέννησα σε δημόσιο νοσοκομείο, μου παρείχαν τα πάντα. Τζάμπα είχα γεμίσει την βαλίτσα με πάνες. Μωρομάντιλα μας προέτρεπαν να μην χρησιμοποιούμε (μόνο βαμβάκι και νερό), μια συνήθεια μου την κράτησα ακόμα και τώρα που η κόρη μου κοντεύει να χρονίσει. Μας παρείχαν γάλα, μπιμπερό και θήλαστρο. Γενικά το δημόσιο μαιευτήριο με βοήθησε σε πολλά.
Για όλα τα υπόλοιπα που λες συμφωνώ.
Στο επόμενο, με το καλό να έρθει, θα είμαι πιο οργανωμένη.

Καλημέρα!

DIMI είπε...

Καλημερα Ειρήνη μου!
Πράγματι οι νέες μανούλες ειναι ποιο οργανωμένες απο εμάς,τότε!
Ειδα και την κόρη μου στην Ολλανδία που είχε σχεδόν τα ίδια με αυτά γράφεις ,αν και γέννησε σε ιδιωτικό μαιευτήριο.
Πολλα φιλακια σε εσένα και στο μπεμπουλινι σας!!

Giannis Pit. είπε...

Εγώ υποκλίνομαι με σεβασμό απέναντι στην Μαννούλα αλλά και σε κάθε γυναίκα νέα μητέρα με το μεγάλο αυτό βίωμά της.
Την καλησπέρα μου με ευχές.

syros2js είπε...

Γεια σου, Ειρήνη! Χαίρομαι που με βρήκες και σε βρήκα και... βρεθήκαμε!
Διάβασα μονορούφι όλες σου τις αναρτήσεις! Πείνασα με την πίτσα, θαύμασα το λεύκωμα για το μωράκι και όλα τα όμορφα πλεκτά σου, είδα και θέματα ομορφιάς αλλά εννοείται πως θα σταθώ στον ερχομό της μικρούλας σας!
Να σας ζήσει, κορίτσι μου! Να είναι πάντα γερή κ' ευτυχισμένη και εσείς πλάι της να την καμαρώνετε!
Καλώς βρεθήκαμε και φιλάκια πολλά! (Ή αλλιώς ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!)
;-)

Κική Κωνσταντίνου είπε...

Kαλημέρα και καλώς βρεθήκαμε νέα μου φίλη, χαίρομαι ιδιαίτερα που σε συνάντησα σε ένα τόσο τρυφερό ποστ.

φιλιά πολλά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...